збагачення словника дошкільників експресивною лексикою народних Казок Реклама: хостинг в Украине бесплатно  
   
   - © Руденко Юлія Анатоліївна - (карта сайта) - теорія і методика дошкільної освіти
 

 
Освітній портал
Интернет-университет информационных технологий

Руденко Алина - стихотворения
Руденко Аля
стихотворения >

 

 
 
 

Тема 1. Предмет і завдання курсу „Методика підготовки ліворуких дітей до школи”
            План

  1. Вступ
  2. Сутність дефенеції „лівшество”
  3. Фактори виникнення лівшества. Спадкове лівшество
  4. Предмет, об’єкт, завдання курсу „Методика підготовки ліворуких дітей до школи”
  5. Міжпредметні зв’язки з іншими методиками

Література

  1. Безруких М.М. Леворукий ребенок в школе и дома. – Єкатеринбург, 2004. -300 с.
  2. Чуприков А. Если ребенок – левша от природы.  М. 2000. с.56 с.
  3. Чуприков А. Ліворука дитина: яка вона // Дошкільне виховання, 1996. № 6. с18-19.
  4.  Єрємєєва В. Ваша дитина лівша? // Дошкільне виховання., 1995 р. - № 1. с 8-9.
  5. Семенович А.В. Эти невероятные левши: Практическое пособие для психологов и родителей. –М.: Генезис, 2005. -250с.

Методика підготовки ліворуких дітей до школи - педагогічна дисципліна, предметом якої є – процес організації підготовки ліворуких дітей до школи. Об’єкт – розвиток тонко координованих рухів руки, зорово-моторних координацій та зорово-просторового сприйняття ліворуких дітей дошкільного віку. Завданнями курсу є- формування навчальної, соціальної, інформаційної  компетенції спеціаліста.  Підготовка студентів до організації роботи з ліворукими дітьми (підготовка руки дитини до письма, загальна адаптація ліворукої дитини до школи). Формування вмінь доцільного та своєчасного використання  тестів на визначення ведучої руки, ноги, вуха, ока та домінуючої півкулі дітей дошкільного віку.

Предметом методики є процес  організації підготовки ліворуких дітей до школи.

Об’єкт вивчення – розвиток тонко координованих рухів руки, зорово-моторних координацій та зорово-просторового сприйняття ліворуких дітей дошкільного віку.

Завдання курсу – формування навчальної, соціальної, інформаційної  компетенції спеціаліста.  Підготовка студентів до організації роботи з ліворукими дітьми (підготовка руки дитини до письма, загальна адаптація ліворукої дитини до школи). Формування вмінь доцільного та своєчасного використання  тестів на визначення ведучої руки, ноги, вуха, ока та домінуючої півкулі дітей дошкільного віку.

Походження лівшества. Соціокультурні, та патологічні, генетичні фактори виникнення лівшества. Теорія „Щит і меч”. Соціальна теорія С.Джексона. Патологічна теорія. Несприятливі фактори появи лівшества (тривалі пологи, асфіксія тощо). Феномен дзеркального відображення. Спадкове лівшество. Генетична теорія Д.Леви та Т. Нагилаки.

Основні поняття: ліворукість,  лівшество, дзеркальне відображення, спадкове лівшество, амбідекстри, предмет, об’єкт, завдання.

Ліворукість - переважне володіння лівою рукою, відображення певної між півкульної асиметрії.  

Лівшество -  прояв усталеної, незмінної психофізіологічної характеристики, специфічного типу функціональної організації нервової системи.

Спадкове лівшество – відображення специфічної унікальної в своєму роді функціональної організації нервової системи людини.

Дзеркальне відображення -  феномен, що має прояв в однояйцевих близнюків. Сутність феномену полягає у дзеркальному копіюванні однією дитиною іншої ( відбитки пальців,  визначення провідної руки).

Амбідекстр – від лат правий, означає двоправість, здатність однаково добре володіти обома руками.  Амбідекстри можуть  з однаковою точністю виконувати як побутові дії (прибирати, мити посуд, прати) та писати як правою так і лівою рукою. Зміна руки не викликає негативних наслідків.


мал.. 1. Контроль півкулями положень руки.

зміст ... назад ... далі