збагачення словника дошкільників експресивною лексикою народних Казок Реклама: хостинг в Украине бесплатно  
   
   - © Руденко Юлія Анатоліївна - (карта сайта) - теорія і методика дошкільної освіти
 

 
Освітній портал
Интернет-университет информационных технологий

Руденко Алина - стихотворения
Руденко Аля
стихотворения >

 

 
 
 

Змістовий модуль 2. Методика  підготовки  ліворукої дитини до письма

 

Теми лекційних занять

Всього годин

Лекції

Семінари

Практичні

1.

Методика підготовки руки ліворуких дітей до письма

4

2

 

2

2.

Особливості дошкільного періоду у ліворуких дітей

4

2

2

 

3.

Спільна робота дошкільного закладу і сімї з підготовки ліворуких дітей до школи

4

2

2

 

 

Тема 1. Методика підготовки  руки ліворуких дітей до письма

План

  1. Вступ.
  2. Принципи та  завдання підготовки ліворукої дитини до школи
  3. Фактори ризику та особливості розвитку ліворукої дитини до школи
  4. Мовний розвиток ліворукої дитини
  5. Розвиток тонкокоординированих рухів руки
  6. 6. Розвиток зорово-просторового сприйняття і зорово-моторних координації

Література:

  1. Безруких М.М. Леворукий ребенок в школе и дома. – Єкатеринбург, 2004. -300 с.
  2. Безруких  М.М. Прописи для первоклассников с трудностями обучения письму и леворуких детей. – М.: Ювента, 2005. -80 с.
  3. Николаева Е.И. Леворукий ребенок: діагностика, обучение, коррекция. –Детство –Пресс, 2005. -128 с.
  4. Майская А.. Ребенок – левша: как достичь гармонии с «правым» миром. Питер, 2006. -96 с.
  5. Семенович А.В. Эти невероятные левши: Практическое пособие для психологов и родителей. –М.: Генезис, 2005. -250с.
  6. Терехова Т.Н. Прописи для леворуких детей 5-6 лет. М., Росмен, 2006.

Фактори ризику та особливості розвитку ліворукої дитини до школи Несприятливі фактори: Несприятливий плин вагітності (захворювання, при яких призначалися антибіотики, гормони); несумісність крові за резус-фактором, особливо в тому випадку, якщо до цієї вагітності були пологи); різні психічні травми;  різні переживання, пов'язані з навчанням, іспитами, роботою; тривала, виражена перевтома пов'язана з навчанням або роботою; схильність до втрати свідомості, нестійкість артериального тиску убік його підвищення або значного зниження, набряки, порушення діяльності бруньок,
печінки; перенесені травми (падіння, забиті місця); паління, прийом будь-яких алкогольних напоїв, навіть у невеликих дозах.

Ускладнення при пологах: тривалий важкий плин пологів, під час яких застосовувалися різні методи стимуляції, а також різні інструментальні втручання; кесаревий розтин; обвитття  пуповиною; внутрішньоутробна гіпотрофія; асфіксія; пологові травми, порушення мозкового кровообігу; порушення в стані здоров'я матері протягом пологів.

Функціональні особливості, які найбільш  часто зустрічаються у ліворуких дітей:   порушення або дефіцит мовного розвитку; порушення або дефіцит зорово-просторового сприйняття; порушення моторного розвитку, координації рухів руки, кисті, пальців; порушення зорово-моторної інтеграції. Своєчасне виявлення та коригування порушень.

Мовний розвиток. Форми порушення звуковимови: перекручена вимова звуку; відсутність звуку в мовленні; заміна одного звуку іншим. Артикуляційна гімнастика. Правила проведення артикуляційної гімнастики.

Моторна незручність ліворуких дітей. Формування тонко координованих дій. Графічні рухи. Позитивна мотивація. Визначення  рівня розвитку рухових навичок. Принцип механічного копіювання. Методи багаторазових повторень. Метод проб та помилок.  Етапи навчання рухових дій (чітко сформулювати рухове завдання,  мету дії; скласти план виконання руху; виділити ключові (опорні) крапки руху; визначити орієнтири для контролю й корекції.

Розвиток зорово-просторового сприйняття і зорово-моторних координації. Зорово-просторове сприйняття, зорова пам’ять, зорово-моторні координації. Методи оцінки розвитку зорово-моторних координацій.

Основні поняття:  порушення  звуковимови, артикуляційна гімнастика, механічне копіювання, метод проб та помилок, складнокоординовані рухи.

Складнокоординовані рухи дитини - це, насамперед, довільні рухи, які мають мету, плануються, контролюються й оцінюються, руху, параметри яких можуть змінюватися. Виконання таких, рухів забезпечується інтегральною (спільною) діяльністю різних мозкових структур, і порушення цієї діяльності може бути основою порушення рухів, труднощів їхнього формування й контролю. Моторна незручність досить часто зустрічається в ліворуких дітей, але це зовсім не обов'язкова особливість.

Порушення звуковимови - нечітке або неправильне вимовляння  приголосних звуків. Розрізняються три форми порушення звуковимови: перекручена вимова звуку;  відсутність звуку в мовленні; заміна одного звуку іншим.

Артикуляційна гімнастика – відпрацьовування основних рухів і положення губ, мови, необхідних для чіткої, правильної вимови всіх звуків. Існує кілька комплексів артикуляційної гімнастики.

Механічне копіювання – повторення дитиною зразка, що пропонує дорослий (малювання через кальку, копіювальний папір). Можливо використовувати на начальних стадіях навчання ліворукої дитини  графічних навичок.

Метод проб та помилок – виконання дитиною пропонованих завдань за чіткою інструкцією з наступним виправленням дорослими.

зміст ... назад ... далі