збагачення словника дошкільників експресивною лексикою народних Казок Реклама: хостинг в Украине бесплатно  
   
   - © Руденко Юлія Анатоліївна - (карта сайта) - теорія і методика дошкільної освіти
 

 
Освітній портал
Интернет-университет информационных технологий

Руденко Алина - стихотворения
Руденко Аля
стихотворения >

 

 
 
 

Тема 2. Особливості дошкільного періоду у ліворуких дітей

План

  1. Особливості адаптації до школи ліворуких дітей
  2. Підготовка ліворукої дитини до письма. Основні напрями в підготовці дитини до письма
  3.  Етапи формування правильних графічних навичок у ліворуких дітей.
  4. Методика навчання ліворуких дітей навичок письма.

Література:

  1. Безруких М.М. Леворукий ребенок в школе и дома. – Єкатеринбург, 2004. -300 с.
  2. Безруких  М.М. Прописи для первоклассников с трудностями обучения письму и леворуких детей. – М.: Ювента, 2005. -80 с.
  3. Николаева Е.И. Леворукий ребенок: діагностика, обучение, коррекция. –Детство –Пресс, 2005. -128с.
  4. Майская А.. Ребенок – левша: как достичь гармонии с «правым» миром. Питер, 2006. -96с.
  5. Семенович А.В. Эти невероятные левши: Практическое пособие для психологов и родителей. –М.: Генезис, 2005. -250с.
  6. Терехова Т.Н. Прописи для леворуких детей 5-6 лет. М. , Росмен, 2006.

Період адаптації до школи та дошкільного закладу. Основні ознаки: рухове порушення, загальмованість, млявість, скарги на втому, головні болі, втрата апетиту.  Раціональна організація режиму дня дошкільників. Рухова активність – найефективніший спосіб попередження й своєчасного зняття втоми.

Підготовка ліворукої дитини до письма. Дотримання правильної пози при малюванні і письмі. Правильна координація рухів пальців, передпліччя при малюванні і письмі. Основні напрями в підготовці дитини до письма: підготовка до формування графічних навичок; розвиток фонематичного слуху й підготовка до оволодіння звуковим аналізом слова.. Етапи формування правильних графічних навичок у ліворуких дітей.

Етапи навчання письма: аналітичний, синтетичний, автоматизація навички. Спеціальна допомога ліворуким дітям на начальних етапах навчання: фіксація уваги на право - і лівосторонній орієнтації штрихів; напряму листа ліворуч та праворуч; розбір траєкторії рухів при написанні кожного елемента літери; розбір інструкції разом з дитиною; виконання рухів кілька разів у повільному темпі; словесне промовляння дитиною інструкції, задля кращого усвідомлення процесу роботи.

Основні поняття: адаптація, графічні навички, етапи навчання письма (аналітичний, синтетичний, автоматизація навички).

Адаптація – звикання до певних соціальних умов існування в певному соціумі.

Письмо - одне з найбільш комплексних умінь, що формується в процесі навчання. Найважливішим елементом навчання листу є формування графічної навички листа, паралельно з яким іде формування орфографічних навичок.

Аналітичний етап – вичленовування й оволодіння окремими елементами дії, з'ясування мети, зорово-рухового образа, виділення основних критеріїв контролю виконання руху. При цьому велике значення має не тільки рівень розвитку дитини, наявність у нього певних знань й умінь, але й спосіб пояснення, того, що і як він повинен робити, ступінь усвідомлення їм виконуваної дії. На жаль, існуюча методика навчання листу побудована за принципом «механічного копіювання», інструкція якого говорить: «дивися й роби, як я».

Синтетичний етап – етап з'єднання окремих елементів у цілісну дію.

Автоматизація навички - етап виникнення навички як дії, що характеризується високим ступенем усвідомленої регуляції й контролю. Характерними рисами авто­матизації навички є швидкість, плавність, легкість.

Графічна навичка - це певні звичні положення й рухи  руки яка пише, що дозволяє зображувати письмові знаки і їхні з'єднання.

зміст ... назад ... далі